Kaikkien tuntema ikoninen SINI-siivousbrändi nousi Taloustutkimuksen tekemässä Brändien arvostus -tutkimuksessa Top-10 arvostetuimman brändin joukkoon sijoittuen Suomen 8. arvostetuimmaksi brändiksi.
– Meidän tärkein tehtävämme on valmistaa vastuullisesti tuotettuja laadukkaita ja kestäviä tuotteita ihmisten tärkeimpään paikkaan – kotiin, Sinituotteen markkinointipäällikkö Marika Saarinummi kiittää asiakkaita yrityksen hyvästä menestyksestä tutkimuksessa.
Kierrätysmateriaalia hiilineutraalisti valmistettuna
Sinituotteella on tehty kunnianhimoista vastuullisuustyötä jo pitkään ja tästä tarkemmin on konkreettiset asiat koottu Sinituotteen julkaisemaan vastuullisuusraporttiin. Sinituote kertoo asiakkaille myös tuotepakkauksissa esimerkiksi kierrätysmuovin käytöstä, Joutsenmerkistä tai biohajoavuudesta tuotteessa. Hiilineutraali Sinituote on kehittynyt kierrätysmuovin käytössä edelläkävijäksi maailmanlaajuisesti mitattuna. Yrityksessä uskotaan, että mikä tahansa on mahdollista, kun tahtotila on oikea.
– Asiakkaamme ovat hyvin tietoisia omien ostopäätösten vaikutuksista ja valitsevat laadukkaita Suomessa valmistettuja tuotteita. Me haluamme taata puhtautta koteihin, mutta myös puhtaamman tulevaisuuden maapallolle, Marika Saarinummi Sinituotteelta kertoo.
Kertakäyttökulttuuria vastaan
Sinituote lanseerasi helmikuussa maailman ensimmäiset Joutsenmerkityt puhdistusainetabletit, joiden avulla on vähennetty jo yli puolimiljoonaa turhaa kertakäyttöistä muovipulloa puolen vuoden aikana. Kuluttajan ei tarvitse ostaa kertakäyttöisiä suihkepulloja, eikä huolehtia niiden kierrättämisestä. Kestopullon voi huuhdella ja täyttää uudelleen omassa kodissa vedellä ja puhdistusainetabletilla.
Sinituotteen toiminnan keskiössä ovat laadukkaat vuosikymmeniä kestävät SINI-välineet, jotka suunnitellaan siten, että kuluvat osat voi vaihtaa uuteen ilman, että tarvitsee ostaa kokonaan uusi tuote. Vaihtopääharjoja tiskiharjaan, teippiharjaan ja wc-harjaan on valmistettu jo 20 vuoden ajan, ja näin säästetty turhaa muoviroskaa yli 46 miljoonan kaupan muovikassin verran.
– Mottomme ja lupauksemme on Sinillä siivous sujuu. Haluamme lunastaa tämän lupauksen tulevillakin vuosikymmenillä. Ostamalla kotimaisen SINI-siivousvälineen kuluttaja tukee suomalaista työtä sekä varmistaa tuotannon pysymisen Suomessa tulevillakin vuosikymmenillä, Marika Saarinummi sanoo.
Lisätietoa: Marika Saarinummi markkinointipäällikkö, Sinituote Oy marika.saarinummi@sinituote.fi
Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Vastuullisuus ohjaa meitä kaikessa tekemissä ja menestyksen takana on halu tehdä ja kehittää asioita yhteistyössä asiakkaidemme ja toistemme kanssa ympäristöä unohtamatta. Merkittävien panostusten ansiosta 47 % käyttämästämme muovin raaka-aineesta on kierrätysmuovia. Olemme hiilineutraali yritys.
Taloustutkimuksen vuosittain tekemässä Brändien arvostus -tutkimuksessa suomalaiset kuluttajat arvioivat brändejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä brändiä arvostavat. He kertovat myös, käyttävätkö he tuotemerkkiä pääasiallisesti sekä kuinka todennäköisesti he suosittelisivat brändiä.